گروه جهادی نصر

*
AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

گروه جهادی نصر شروع به فعالیت کرد.

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۶ ب.ظ

نصر

   نامگذاری سال 93 از سوی مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی)   با عنوان " اقتصاد و فرهنگ ، با عزم ملی و مدیریت جهادی"، و در نظر گرفتن مسئله فرهنگ در نامگذاری امسال و همچنین تاکیدات ایشان از گذشته تا کنون مبنی بر جایگاه مسئله فرهنگ در پیشرفت نظام اسلامی و زمینه سازی تشکیل تمدن نوین اسلامی ، نشان دهنده این موضوع است که رسالت اصلی در مسیر پیشرفت ، در مرحله اول ، تلاش و اقدام برای ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه  میباشد.

   اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می شود که مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی)  دغدغه خویش را در این زمینه چنین بیان می کنند: « در عرصه فرهنگ بنده به معنای واقعی کلمه ، احساس نگرانی می کنم و حقیقتا دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی به خاطر آن ، گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند ... (٢٢/٤/٧٣) .

   در مباحث اقتصادی، مشکلات و دشواریها مقطعی و گذرا می باشد . البته عمده این مشکلات نیز از طریق فرهنگ سازی در بعضی امور همچون مصرف کالاهای تولید داخل ، و عدم روی آوردن به مصرف گرایی و... قابل برطرف شدن خواهد بود. از مهم ترین دغدغه مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی)  در مسئله اقتصادی که سالها قبل به آن اشاره کردند ، " گرفتاری گرفتاران و طبقات ضعیف جامعه" است.(٢٢/٤/٧٣) که نیاز به توجه جدی و حرکت در مسیر برطرف کردن این محرومیت ها از چهره جامعه به ویژه جامعه روستایی دارد.

    با در نظر گرفتن همه این مسائل، شرایط فرهنگی و اقتصادی جامعه امروز و هجمه بی سابقه دشمنان، اهمیت این موضوع  و لزوم حرکت در این مسیر  را صد چندان می کند.

                                     *****

  جمعی هستیم که در گذشته با فضای اردوهای جهادی آشنا شدیم و طعم فقر و استضعاف را چشیدیم و رسالت آن حرکت را آموختیم.

دلبسته به این حرکت شدیم و خواستیم تا در این راه بمانیم. ماندنمان نه فقط برای اردو رفتن و مسجد ساختن و خارج کردن محروم از محرومیت (که این هم پر از برکت است) بلکه اهدافی بلندتر داشتیم؛ خواستیم ... 

·        بخشی از بدهیمان را به اسلام و انقلاب و کشور ادا کنیم؛

·    خواستیم انقلابی مثبت باشیم، کسی که خود را با اینکه مسئولیتی ندارد اما مسئول رفع محرومیت از چهره روستا می داند؛

·    خواستیم تعهد خودمان را نسبت به نیازها و مطالبات عمومی و مصالح کشور ثابت کنیم؛

·       خواستیم آلیاژ پیچ و مهره خودمان را آنچنان مستحکم کنیم تا به فضل الهی در مسئولیت های آینده کشورمان در این دستگاه بزرگ ساییده نشویم.

·   خواستیم در صحنه باشیم و یکی از میدان ها و چالش های اساسی زندگی مردم را سامان ببخشیم؛

·         خواستیم جهاد کنیم، جهادی با تلاش با هدف و با ایمان ...

     آخر اگر امروز زندگی آسوده ای داریم و امنیتمان برقرار است و جسارت گفتن این اهداف را داریم از مجاهدت های عزیزانی است که روزگاری همه دارایی شان را گذاشتند و رفتند و ماندنی شدند. ما که دیگر هیچ.

از برکت همین همت های بلند، امروز فرصتی انقلاب اسلامی برایمان ترتیب داده که در طول سالیان اخیر یک موقعیت منحصر به فرد است. و ما باید کمال استفاده را از این ببریم. عجبا که حسرت یاری رساندن امام حسین(ع) و رزمندگان 8 ساال دفاع مقدس را میخوریم اما از جهاد امروزمان که دفاع از فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی مان است، غافلیم. جنگی با استراتژی نرم.

لذا دشمن از جهادی بودن ما واهمه دارد و میداند که باید در اینجا برجک اخلاص ما را نشانه برود و اگر بتواند آن را منهدم کند موفقیت با اوست و ما به هدف نمیرسیم. پس لازم است خودمان را هم محرومیت زدایی معنوی کنیم و بسازیم. ساختن یعنی پیشه کردن تقوا .

هدف البته در این عالم یکی است و ما بقی در طول آن است. آن هدف عبودیت است و ادای تکلیف ، به همین سادگی. اصلاً فلسفه وجودی ما غیر از خدمت به مردم مگر چیست؟ مردمی که از طبقه محروم کشورند و احتیاجاتشان از بقیه بیشتر است و پشتیبانی آنها نیز از نظام اسلامی جدی تر و همیشگی تر است.

حالا این جمع که هرکدام در زندگی روزمره شان فراز ونشیب هایی هست، دل به دریای بی کران رحمت الهی زده اند و از تفریحات حلال و آسایش جسمی و فلان کار پردرآمد می گذرند و بدون ترسی از موانع میخواهند جهاد کنند با نفسشان، محرومیت منطقه و تهاجمات فرهنگی؛ در این راه هم از کسی مزدی نمی خواهند.

در همین راستا، برآن شدیم تا با تشکیل این موسسه قدمی حساب شده، برنامه ریزی شده و هدفمند و ان شاا... تضمین شده برداریم؛ که نتیجه آن تحقق فرامین و رهنمودهای پیر فرزانه انقلاب مبنی بر تحقق دولت اسلامی (عدالت) ولو در یک بخش کوچک از این کشور پهناور باشد تا الگویی برای اقصی نقاط کشور قرار گیرد.

خدای متعال یقیناً آن کسانی را که در راه اهدافش اقدام کنند را یاری می کند مگر آنکه ما به سهم خود عمل نکنیم و کار درست را انجام ندهیم.

انشاالله قدم کوچکی باشد در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی و اعتلای پرچم" لا اله الا الله" در سراسر عالم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۷
نصر

نظرات  (۱)

۰۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۲۹ مهدی جنیدی
خدا پشت و پناهتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی